Астрономи виявили в сусідній системі дві землеподобні планети

Вони знаходяться на кордоні потенційно населеної зони, там де умови підходять для існування рідкої води Вони знаходяться на кордоні потенційно населеної зони, там де умови підходять для існування рідкої води   Фото: panthermedia / vostock-photo   Москва

Фото: panthermedia / vostock-photo

Москва. 10 серпня. INTERFAX.RU - Група вчених виявила чотири планети, дві з яких схожі з Землею, і там потенційно може існувати життя, пише в четвер газета The Independent.

Небесні тіла отримали назву Тау Кіта b, c, d, e, f по імені сонцеподібної зірки Тау Кіта, навколо якої обертаються. Планети знаходяться на стабільних, майже кругових орбітах.

Тау Кіта є однією з найближчих до Сонячної системи. Вона знаходиться в 12 світлових роках від Землі, за розміром лише трохи поступається Сонцю: її маса і радіус складають 0,783 і 0,79 сонячних відповідно.

Відкрити нові екзопланети вдалося завдяки удосконаленню методів видалення шуму з даних. Тепер астрономи можуть побачити, якщо зірка відхилилася від невозмущенной орбіти всього лише на 30 сантиметрів протягом однієї секунди. Така точність дозволяє відокремити шум, викликаний активністю поверхні небесного тіла, від слабких сигналів, що виникають через гравітаційного тяжіння невеликих планет, пише N + 1. Однак, для підтвердження існування небесних тіл, як і раніше необхідні прямі спостереження.

Як зазначається, шанси виявлення життя на цих планетах досить високі через те, що вони схожі на Землю як за своїм розміром, так і по розташуванню по відношенню до зірки. При цьому сама Тау Кіта розташована таким чином, що робить невелику частину планетної системи "придатною для виникнення життя", тобто там можуть бути умови, які підходять для існування рідкої води.

За словами авторів роботи, Тау Кіта e і f знаходяться на кордоні потенційно населеної зони. "Не дивлячись на те, що всі чотири планети знаходяться далеко від найсприятливіших кордонів (~ 0,55 - 1,32 астрономічних одиниць), Тау Кіта e, віддалена на 0,54 астрономічні одиниці, задоволена близька до них", - коментує глава дослідження , доктор з університету Хартфордшира (Велика Британія) ФАБО Фенг.

"Ми максимально наблизилися до того, щоб зрозуміти правильні критерії, які будуть використовуватися для знаходження планет, схожих із Землею", - зазначив Фенг.

"І це дозволило нам знайти дві планети поза сонячною системою, де потенційно існує життя", - додав він.

Проте, як наголошується, зірку оточує багато уламків, які повинні постійно бомбардувати поверхню небесних тіл, що не сприяє зародженню і підтримання життя.

В лютому стало відомо , Що астрономи знайшли систему відразу з семи землеподібними екзопланетами. Три з них також знаходяться в потенційно населеної зоні. Екзопланети обертаються навколо червоного карлика TRAPPIST-1 - одиночної зірки в сузір'ї Водолія. вчені також виявили землеподібну екзопланету Proxima b у найближчій до Сонця зірки - Проксіми Центавра.