1 Фунт Стерлінгів 1978 докладний опис

1. Водяний знак: Ісаак Ньютон (4 січня 1643 - 31 березень 1727) - англійський фізик і математик, творець...
  2. Реверс:
  3. коментар:

Водяний знак:

Аверс:

Її Величність Королева Єлизавета Друга.

Як і попередні портрети королеви, які були розроблені для банкнот, випущених Банком Англії, це зображення Її Величності зроблено не на основі існуючого фото. Майстерний малюнок королеви був виконаний Гаррі Екклстон (Harry Eccleston), дизайнером банкнот серії "D" банку Англії. Були створені три версії портрета. Ранній портрет Її Величності був підготовлений містером Екклстона для використання на банкнотах в 50 пенсів і 10 шилінгів, які ніколи так і не були випущені. Невикористаний портрет був схожий на інший схожий портрет, але з однією відмінністю. На ньому королева в головному уборі, який є частиною регалії ордена Підв'язки, а не з діадемою.

Ця версія портрета була використана на 1 - і 5 - фунтових нотах серії "D". Королева зображена в мантії Ордена Підв'язки, на ній державна діадема Георга IV, намисто, піднесене королеві Вікторії на її золотий ювілей на троні. А також кліпсові сережки королеви Олександри.

А також кліпсові сережки королеви Олександри

На королеві державна діамантова діадема Георга IV. Це виключно красива діадема, орнамент якої складається з національних емблем Англії, Шотландії та Ірландії, ймовірно, найбільш відомий предмет ювелірної колекції Її Величності Королеви. Виготовлена ​​в 1820 році для короля Георга IV фірмою Rundell, Bridge & Co. У діадеми 1333 діаманта. Вона містить зображення троянди, будяка і трилисника (символи Англії, Шотландії та Ірландії). ( Ірина Левіна )

(   Ірина Левіна   )

Також на Її Величність сережки-кластери королеви Олександри. Сережки - частина ювелірного набору, створеного ювеліром фірми "Garrard", були весільним подарунком від майбутнього короля Едуарда VII своїй нареченій Олександрі Датської.

У цих кліпсовой сережках встановлені великі перлини, оточені діамантами - 10 великих каменів, кожен з яких оточений дрібними каменями наповнювачами для створення повного діамантового круга. Як і брошку, вони були передані королеві від королеви Марії. Зараз, Її Величність носить їх, перш за все, на вечірніх прийомах.

Її Величність Королева зображена в мантії, з регаліями ордена Підв'язки.

Одна з найхарактерніших частин гардеробу благородних ордена Підв'язки - вища лицарська нагорода Англії - це мантія, іноді її називають роба, плащ, або мису. Мантія використовується в тій чи іншій формі, тканини і кольорі, з XV століття. Поточна версія виконана з темно-синього оксамиту з підкладкою з білої тафти, присутні складні шнури для закриття, і білі стрічки на плечах. Регалії ордена Підв'язки накинуті поверх мантії, через плечі. ( Her Majesty's Jewel vault англ.)

У центрі емблема, що зображає ріг достатку, кадуцей і гілки троянди (як квітковий символ Англії).

Кадуцей, як символ комерції.

Грецьким словом "кадуцей" ( "знак повноважень вісника") називали чарівний жезл посланника грецьких богів Гермеса (у римлян - Меркурій), обвитий двома зміями, звичайно увінчаний парою крил. Змії, обвівшіе кадуцей символізували взаємодія протилежних сил. У римській міфології Меркурій використовував жезл, щоб помирити двох забіяк змій - причина, по якій він став в Стародавньому Римі символом врівноваженого і доброчесної поведінки. Кадуцей стали використовувати в якості знака, що захищає таємницю комерційної або політичної листування. В даний час кадуцей - це емблема медицини або комерції, однак колись кадуцей представляв собою інтригуюче різноманітну символічну фігуру.

Ріг достатку (лат. Cornu copiae, устар. Ріг достатку) - символ достатку і багатства, висхідний до давньогрецької міфології.

Зображується здебільшого зігнутим, наповненим квітами, плодами і тому подібним, тобто поверненим вгору (рідше вивергає їх і всілякі блага, тобто поверненим вниз).

Зліва внизу Британія, як логотип Банку Англії.

Королівський вензель внизу праворуч.

Напис: "Bank of England. I Promise to Pay the Bearer on Demand the Sum of One Pound. London, for the Governor and Company of the Bank of England".

Номінали цифрами в правому верхньому куті і праворуч, вертикально, дрібними цифрами. У центрі прописом.

Реверс:

Гравірування на банкноті, ймовірно, зроблена з цього портрета Сера Ісаака Ньютона. Портрет художника Годфрі Кнеллера (Godfrey Kneller) 1712 року. Сьогодні зберігається в національному морському музеї в Грінвічі, Лондон (National Maritime Museum).

Ісаак Ньютон (4 січня 1643 - 31 березень 1727) - англійський фізик і математик, творець теоретичних основ механіки й астрономії. Він відкрив закон всесвітнього тяжіння, розробив (наряду з Г. Лейбніцем) диференціальне й інтегральне числення, винайшов дзеркальний телескоп і був автором найважливіших експериментальних робіт з оптики. Ньютона по праву вважають творцем "класичної фізики".

Ісаак Ньютон, майбутній великий фізик і математик, народився в сім'ї фермера в Вулсторпе, поблизу Грантема в Англії. Його батько помер незадовго до народження сина.

З 12 років хлопчик почав навчатися в Грантемской школі, а в 1661 році поступив в Трініті-коледж Кембриджського університету в якості субсайзера (так називали малозабезпечених студентів, які виконували для заробітку обов'язки слуг в коледжі). Закінчивши коледж в 1665 р, Ньютон отримав вчений ступінь бакалавра.

У 1665-67 рр., Під час епідемії чуми, він жив в своєму рідному селі Вулсторп. Ці роки вимушеного самітництва виявилися найбільш продуктивними в його науковій творчості.

У цей час у Ньютона склалися ідеї, які привели його до створення диференціального й інтегрального числень, винаходу дзеркального телескопа (власноручно виготовленого їм в 1668 р), відкриття закону всесвітнього тяжіння. Тут він провів досліди по розкладанню (дисперсії) світла.

У 1668 р Ньютону було присвоєно ступінь магістра, а в 1669 році його вчитель знаменитий англійський математик І. Барроу передав йому почесну фізико-математичну кафедру в університеті, яку Ньютон займав до 1701 р

У 1671 р Ньютон побудував свій другий дзеркальний телескоп - більшого розміру і кращої якості, ніж перший. Демонстрація телескопа справила сильне враження на сучасників, і незабаром після цього (в січні 1672 г.) Ньютон був обраний членом Лондонського королівського суспільства - англійської академії наук.

Пізніше, в 1703 р, він став президентом Лондонського королівського товариства.

У 1687 р він опублікував свою грандіозну працю "Математичні початки натуральної філософії" ( "Начала").

У 1695 р вчений був призначений на посаду доглядача Монетного двору. Цьому, очевидно, сприяло те, що він вивчав властивості металів. Ньютону було доручено керувати перекарбуванням усіх англійських монет.

Йому вдалося привести в порядок засмучене монетну справу Англії, і за це він отримав в 1699 р довічне високооплачуване звання директора Монетного двору.

Праці Ньютона одержали високу оцінку і за межами Англії - він був обраний іноземним членом Паризької академії наук. У 1705 р за наукові праці він зведений у дворянське достоїнство.

Ньютон помер в 1727 в Кенсінгтоні і був похований в англійському національному пантеоні - Вестмінстерському абатстві.

На його могилі викарбувано:

"Тут спочиває Сер Ісаак Ньютон, який майже божественною силою свого розуму

вперше пояснив, за допомогою свого математичного методу, руху і форми планет, шляхи комет, припливи і відливи океану.

Він перший досліджував різноманітність світлових променів і пов'язані з нею особливості квітів, яких до того часу ніхто навіть не підозрював.

Старанний, проникливий і вірний тлумач природи, старожитностей і священного писання, Він прославив в своєму вченні Всемогутнього Творця.

Необхідну Євангелієм простоту він довів своїм життям. Нехай смертні радіють, що в їх середовищі жило така прикраса людського роду.

Народився 25 грудня 1642 р Помер 20 березня 1727 року. ( Кунсткамера )

В руках Ньютон тримає свою книгу "Математичні початки натуральної філософії" (лат. Philosophiæ Naturalis Principia Mathematica).

Philosophiæ Naturalis Principia Mathematica)

Це фундаментальна праця Ньютона, в якому він сформулював закон всесвітнього тяжіння і три закони руху, що стали основою класичної механіки і названі його ім'ям.

Як фізичний, так і математичний рівень праці Ньютона непорівнянні з роботами його попередників. У ньому абсолютно (за винятком філософських відступів) відсутня аристотелева або декартова метафізика, з її туманними міркуваннями і неясно сформульованими, часто надуманими "першопричинами" природних явищ. Ньютон, наприклад, не проголошує, що в природі діє закон тяжіння, він суворо доводить цей факт, виходячи з спостережуваної картини руху планет. Метод Ньютона - створення моделі явища, «не вигадуючи гіпотез", а потім вже, якщо даних досить, пошук його причин. Такий підхід, початок якому було покладено Галілеєм, означав кінець старої фізики. Математичний апарат і загальну структуру книги Ньютон свідомо побудував максимально близькими до тодішнього стандарту наукової строгості - "Початкам" Евкліда.

Перед ним стіл з його рефлектором, який він представив королівському суспільству в 1672 році.

Рефлектор - оптичний телескоп, який використовує в якості Світлозбиральні елемента дзеркало. Перший рефлектор був побудований Ісааком Ньютоном в кінці 1668 року. Це дозволило позбутися від основного недоліку використовувалися тоді телескопів-рефракторів - значною хроматичної аберації.

Таку схему телескопів винайшов Ісаак Ньютон в 1668 році. Тут головне дзеркало направляє світло на невелику плоске діагональне дзеркало, розташоване поблизу фокусу. Воно, в свою чергу, відхиляє пучок світла за межі труби, де зображення розглядається через окуляр або фотографується. Головне дзеркало параболічне, але якщо відносний отвір не дуже велике, воно може бути і сферичним.

Справа зверху гілки квітучої яблуні.

Загальновідома легенда про те, що закон тяжіння Ньютон відкрив, спостерігаючи падіння яблука з гілки дерева. Вперше "яблуко Ньютона" мигцем згадав біограф Ньютона Вільям Стьюклі (книга "Спогади про життя Ньютона", 1752 рік):

"Після обіду встановилася тепла погода, ми вийшли в сад і пили чай в тіні яблунь. Він [Ньютон] сказав мені, що думка про гравітації прийшла йому в голову, коли він точно так само сидів під деревом. Він знаходився в споглядальному настрої, коли несподівано з гілки впало яблуко. "Чому яблука завжди падають перпендикулярно землі?" - подумав він ".

Популярною легенда стала завдяки Вольтеру. Насправді, як видно по робочим зошитів Ньютона, його теорія всесвітнього тяжіння розвивалася поступово. Інший біограф, Генрі Пембертон, приводить міркування Ньютона (без згадки яблука) більш докладно: "порівнюючи періоди декількох планет і їх відстані до Сонця, він виявив, що ... ця сила повинна знижуватися в квадратичної пропорційності зі збільшенням відстані". Іншими словами, Ньютон виявив, що з третього закону Кеплера, що зв'язує періоди обертання планет з відстанню до Сонця, слід саме "формула зворотних квадратів" для закону тяжіння (у наближенні кругових орбіт). Остаточну формулювання закону тяжіння, що увійшла в підручники, Ньютон виписав пізніше, після того, як йому стали ясні закони механіки.

У центрі і зліва Геліоцентрична система світу.

Це уявлення про те, що Сонце є центральним небесним тілом, навколо якого звертається Земля й інші планети. Протилежність геоцентрической системі світу. Виникло в античності, але набуло широкого поширення з кінця епохи Відродження.

У цій системі Земля передбачається обертається довкола Сонця за один зоряний рік і навколо своєї осі за одні зоряні добу. Наслідком другого руху є видиме обертання небесної сфери, першого - переміщення Сонця серед зірок по екліптиці. Сонце вважається нерухомим щодо зірок.

Створена Ньютоном теорія руху небесних тіл, заснована на законі всесвітнього тяжіння, була визнана найбільшими англійськими вченими того часу і різко негативно зустрінута на європейському континенті.

Противниками поглядів Ньютона (зокрема, в питанні про тяжіння) були картезіанці, погляди яких панували в Європі, особливо у Франції, в першій половині XVIII ст.

Переконливим доказом на користь теорії Ньютона стало виявлення розрахованої ним приплюснутості земної кулі біля полюсів - і це замість опуклостей, що очікувалися за вченням Декарта!

Виняткову роль у зміцненні авторитету теорії Ньютона зіграла робота А. К. Клеро з обліку обурюються діями Юпітера і Сатурна на рух комети Галлея. Успіхи теорії Ньютона у вирішенні задач небесної механіки увінчалися відкриттям планети Нептун (1846 г.), заснованому на розрахунках збурювань орбіти Юпітера (У. Левер'є і Дж. Адамс).

Питання про природу тяжіння в часи Ньютона зводилося по суті до проблеми взаємодії, т. Е. Наявності або відсутності матеріального посередника в явищі взаємного тяжіння мас. Не визнаючи картезіанських поглядів на природу тяжіння, Ньютон, однак, ухилився від будь-яких пояснень, вважаючи, що для них немає достатніх науково-теоретичних і дослідних підстав.

Номінал цифрою в нижньому лівому кутку. Прописом в верхньому лівому кутку.

коментар:

Дизайнер: Harry Eccleston.

Банкнота вилучена з обігу 11 березня 1988 року.

Банкнота вилучена з обігу 11 березня 1988 року

На банкноті підписався містер Джон Пейдж.

Джон Брангвін Пейдж (помер 2 лютого 2005 року) був головним касиром Банку Англії в 1970-1980 роках. Підпис головного касира вказана на британських банкнотах. Пейдж був замінений головним касиром Девідом Сомерсетом.

У банку Пейдж консультував з питань фінансування тунелю під Ла-Маншем.

Джон Пейдж був останнім головним касиром Банку Англії, який повністю взяв на себе далекосяжні обов'язки на цій посаді до того, як він був знижений в 1980-х роках. Як такий він був однією з ключових фігур в Великобританії і, іноді, в глобальних фінансах.

Чому яблука завжди падають перпендикулярно землі?