Космос в заголовках газет 1961-1965 років

Перша шпальта газети, присвячена підкорення першою людиною в світі космосу. Фото: газета "Правда" від 13 квітня 1961 року. Оксана Жиліна

У Росії сьогодні, 12 квітня, відзначають День космонавтики. Р овно 57 років тому була відкрита двері в космос для всього світу. "Обласна газета" вивчила, як народжувалася епоха космосу, через заголовки видань 1961-1965 років.

День 12 квітня 1961 року роз'єднав історію освоєння космосу на два періоди - "коли людина мріяла про зірки" і "з тих пір, як людина підкорила космос". "О 9 годині 7 хвилин за московським часом космічний корабель" Восток "з людиною на борту піднявся в космос і, зробивши політ навколо земної кулі, благополучно повернувся на священну землю нашої Батьківщини - Країни Рад. Перша людина, що проникла в космос, - громадянин Союзу радянських Соціалістичних Республік Юрій Олексійович Гагарін ", - написала газета" Правда "на наступний день після великої події в історії людства.

Поздоровлення надходили з усіх куточків планети: з Європи (Варшава, Париж, Лондон, Бонн), Азії (Токіо, Пекін), Африки (Каїр), Америки (Нью-Йорк). У випуску наводиться цікавий діалог з професором Германом Оберто, якого називають "батьком німецької ракетної техніки":

"- Так, я вже чув, що пілот-космонавт здоровим і неушкодженим повернувся на Землю. Вітаю, бажаю щастя російським колегам. Я дуже радий, що збулися мої передбачення щодо можливості польотів людини в космічний простір. Я зробив такий прогноз в 1923 році.

- Але тоді ви не припускали, що першим космонавтом буде російська?

- Ні, - відповів Оберт. - Я думав, що їм буде німець ".

- Я думав, що їм буде німець

Фото: газета "Правда" від 13 квітня 1961 року, що Оксана Жиліна

Через два роки в День космонавтики, 12 квітня, газета "Правда" напише "Наша Батьківщина - піонер освоєння космосу".

"Минулі два роки справді можна назвати космічними. За першим польотом у космос постало наступне, під час якого радянський космічний корабель" Восток-2 "зробив сімнадцять обертів навколо нашої планети. І, нарешті, в минулому році перші два польоту були підкріплені третім - многосуточним груповим польотом двох космічних кораблів "Восток-3" і "Восток-4", на яких Андріян Ніколаєв та Павло Попович зробили в цілому сто дванадцять витків навколо Землі ", - говорилося в матеріалі" на зустріч зіркам ".

І, нарешті, в минулому році перші два польоту були підкріплені третім - многосуточним груповим польотом двох космічних кораблів Восток-3 і Восток-4, на яких Андріян Ніколаєв та Павло Попович зробили в цілому сто дванадцять витків навколо Землі , - говорилося в матеріалі на зустріч зіркам

Газета "Правда" від 12 квітня 1963 року. Фото: Оксана Жиліна

Слідом за польотом Юрія Гагаріна відбувалися інші знаменні події в історії освоєння космосу. Про новий тріумф - першої в світі жінки-космонавта, яка побувала в космосі, в виданні "Правда" вийшли матеріали 17 червня 1963 року за заголовками "Мир захоплений, світ аплодує!", "Героїчна дочка країни комунізму", "Завдання Батьківщини виконано з честю! ".

"Радянський народ знову показав всьому світу: немає межі для творчих дерзань будівників комунізму - ні на землі, ні в космосі. Радянським людям все під силу, все по плечу", - наводить видання слова дочки лідера німецьких комуністів Ернста Тельмана Ірми Тельман.

Радянським людям все під силу, все по плечу, - наводить видання слова дочки лідера німецьких комуністів Ернста Тельмана Ірми Тельман

Газета "Правда" від 17 червня 1963 року. Фото: Оксана Жиліна

Одночасно з «Сходом-6» в космосі перебував космічний корабель «Восток-5», який пілотував космонавт Валерій Биковський. Тоді «Медична газета» назвала їх «космічними братом і сестрою». Однією з цілей обох польотів було вивчення впливу різних чинників космічного польоту на людський організм.

"Вас називають" Чайка "(прим. Ред." Чака "- космічний позивний Валентини Терешкової). Ви мені дозволите Вас називати просто Валя, Валентина. Я дуже раз і по-батьківськи пишаюся, що наша дівчина, дівчина з Радянської країни, перша і вперше в світі знаходиться в космосі, володіючи найдосконалішою технікою ", - передає газета звернення Першого секретаря ЦК КПРС, Голови Ради Міністрів СРСР М. С. Хрущова.

"Бажаємо сміливому" Яструб "і ніжною" Чайці "успішного завершення польоту і повернення на землю, яка зустріне їх гарячими обіймами", - заявив "Медичної газеті" директор Інституту епідеміолгіі і мікробіології в Празі професор Карел Рашка.

Бажаємо сміливому Яструб і ніжною Чайці успішного завершення польоту і повернення на землю, яка зустріне їх гарячими обіймами, - заявив Медичної газеті директор Інституту епідеміолгіі і мікробіології в Празі професор Карел Рашка

"Медична газета" від 18 червня 1963 року. Фото: Оксана Жиліна

13 жовтня 1964 року газета "Правда" пише про велику подію, що сталася 12 жовтня: "Країна Рад продовжує штурм космосу! На орбіті - перший тримісний пілотований корабель" Схід ".

У виданні також наводиться розмова з екіпажем Микити Сергійовича Хрущова: "Товариш Єгоров, мені хотілося б попередити Вас і Ваших товаришів: ви добре впоралися з перевантаженням при виході на орбіту, але приготуйтеся до не менш важкого справі - до зустрічі, яку ми організуємо вам на землі, коли ви приземлитеся і радянські люди будуть вас зустрічати в Москві з усіма почестями, яких ви і варті! ".

Газета "Правда" від 13 жовтня 1964 року. Фото: Оксана Жиліна

19 березня 1965 року газета «Известия» писала: «Людина в космосі вийшов з корабля! Радянські люди відкрили нову яскраву сторінку підкорення зоряного світу », - і бажала« щасливого польоту богатирям ».

Відзначимо, Павло Бєляєв має відношення до Свердловської області. він шість років (з 12 до 18) жив в Кам'янсько-Уральському. Навчався в школі № 3, а останній рік - у школі № 1. У 1942-1943 роках працював токарем на Синарського трубному заводі.

У 1942-1943 роках працював токарем на Синарського трубному заводі

Газета "Известия" від 19 березня 1965 року. Фото: Оксана Жиліна

Ось, якою була перша шпальта газети "Правда" в День космонавтики 12 квітня 1965 року. Головний знімок номера був зроблений в "Зоряному містечку" напередодні свята, на ньому зліва направо Герої Радянського Союзу льотчики-космонавти: Ю. А. Гагарін, К. П. Феоктистов, В. Ф. Биковський, В. В. Ніколаєва-Терешкова, Б. Б. Єгоров, П. І. Бєляєв, А. А. Леонов, А. Г. Миколаїв, П. Р. Попович, В. М. Комаров, Г. С. Титов.

Титов

Газета "Правда" від 12 квітня 1965 року. Фото: Оксана Жиліна

Але тоді ви не припускали, що першим космонавтом буде російська?